من گرفتم تو نگیر

زن گرفتم شدم ای دوست به دام زن اسیر

من گرفتم تو نگیر

 

چه اسیری که ز دنیا شده ام یکسره سیر
من گرفتم تو نگیر

 

بود یک وقت مرا با رفقا گردش و سیر
یاد آن روز بخیر

 

زن مرا کرده میان قفس خانه اسیر
من گرفتم تو نگیر

 

یاد آن روز که آزاد ز غمها بودم
تک و تنها بودم

 

زن و فرزند ببستند مرا با زنجیر
من گرفتم تو نگیر

 

بودم آن روز من از طایفه دُرد کشان
بودم از جمع خوشان

 

خوشی از دست برون رفت و شدم لات و فقیر
من گرفتم تو نگیر

 

ای مجرد که بود خوابگهت بستر گرم
بستر راحت و نرم

 

زن مگیر ؛ ار نه شود خوابگهت لای حصیر
من گرفتم تو نگیر

 

بنده زن دارم و محکوم به حبس ابدم
مستحق لگدم

 

چون در این مسئله بود از خود مخلص تقصیر
من گرفتم تو نگیر

 

من از آن روز که شوهر شده ام خر شده ام
خر همسر شده ام

 

می دهد یونجه به من جای پنیر
من گرفتم تو نگیر



نظرات شما عزیزان:

DUYĞU
ساعت18:31---20 مهر 1393
پول ، غلام آدم عاقل و ارباب آدم نادان است .

DUYĞU
ساعت18:30---20 مهر 1393
براي کسب موفقيت آسانسوري وجود ندارد بايد از پله ها بالا رفت.

atefeh
ساعت15:48---20 مهر 1393
دارم برگ میکشم اما نه سیگار برگ !!! برگ برگ خاطرات سوخته ام را که داخل سیگارم ریخته ام

atefeh
ساعت14:30---20 مهر 1393
تــــפּ مَـωــــائِــــلـ شَــــפֿـصــــیـــــﮧ
פֿـــפּבِتــפּלּ בِפֿـالَـتــــ نَڪُـــنیـــــב

اَطرافیاלּ عَزیز زَפـمَتِشـפּ میڪِشَـלּ


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:ایرج میرزا,گزیده اشعار ایرج میرزا,شعر,شعر عاشقانه,طنز,شعر طنز, | 11:24 | نویسنده : ساغر |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.